PRZEJADAM SIĘ I… JESTEM PRZEKARMIONA I NIEDOŻYWIONA

DLACZEGO PRZEJADAM SIĘ? Przecież jem regularnie, staram sie ograniczyć cukier, przeżuwam jedzenie 30 razy, skupiam się na smaku tego, co właśnie jem…
To bardzo proste – przejadanie się to objaw niedożywienia. Możesz być jednocześnie niedożywiona i przekarmiona, wiesz o tym? To jest jedna z głównych przyczyn otyłości – jesteśmy wypasieni, mamy pełne brzuchy, a jednocześnie nasz organizm woła “daj mi zjeść coś wartościowego!!!! potrzebuję witamin! nakarm mnie!!“

Przed każdą imprezą, przed każdymi świętami i urlopem obiecujesz sobie – tym razem do tego nie dopuszczę, nie rzucę się na jedzenie i odejdę od stołu z lekkim niedosytem. Ile razy sobie to obiecywałaś i ile razy faktycznie udało Ci się to osiągnąć?
Niewiele…? Przeczytaj więcej o sposobach na prawdziwe ograniczenie głodu i chęci podjadania…

Choć wiele ze swoich zachowań tłumaczysz presją, nawykami, nałogami i przyzwyczajeniami, w gruncie rzeczy większość z tych problemów to banalna… równowaga w przyrodzie. Instynkt samozachowawczy i pierwotne odruchy. Jestem trochę małpą i Ty też jesteś, czy tego chcesz, czy nie.

objadam się
Przez wiele lat myślałam o sobie – jestem łakomczuchem, kocham słodycze i dlatego ślinię się jak pies gdy w promieniu kilometra pojawi się choć okruszek ciasta.
Przez wiele lat zastanawiałam się też, gdzie jest granica pomiędzy zwykłym łakomstwem, a dogadzaniem sobie, a zaburzeniami odżywiania? Czy jestem po tej, a może już po drugiej stronie?
Chęć zjedzenia czwartej porcji deseru, choć brzuch pękał po niedzielnym obiedzie, to była normalka.


Kilka lat temu mogłam powiedzieć o sobie tak:
-przejadam się, gdy tylko jest okazja (urodziny, święta, dzień łapania za biust itd.)
– przejadam się, gdy tylko przez kilka dni odmawiam sobie czegoś i nagle jednak się skuszę (czyli efekt domino – odmawiam sobie, ale gdy już pęknę, to odbijam sobie z nawiązką)
– przejadam się, gdy coś naprawdę pięknie pachnie/wygląda (ta okazja może się szybko nie powtórzyć!)
– przejadam się, gdy inni też się przejadają (oh to normalne! inni też to robią)


Jeśli też zdarza Ci się myśleć w ten sposób, prawdopodobnie jesteś niedożywiona. Twój organizm motywuje Cię do przejadania się, bo chce w końcu dostać coś wartościowego!!! Więc głowa zachęca – no zjedz, to , to, i jeszcze to, i jeszcze więcej tego! Niestety, nie mamy czujnika wartości odżywczych, więc organizm nie zawsze będzie zachęcał Cię do jedzenia jabłek i kaszy jaglanej, mówi po prostu JEDZ, JEDZ JAK NAJWIĘCEJ, mając nadzieję, że w końcu trafi się coś wartościowego.


napady głodu
Ale to proste, prawda? Ja latami zastanawiałam się, jak to możliwe, że tak uwielbiam się przejadać i że podświadomie tylko czekam na okazję, żeby móc sobie pofolgować. A tak naprawdę była to tylko kwestia zmiany diety – z ubogiej w składniki odżywcze na wartościową. Gdy tylko zrezygnujesz z badziewia, które dostarcza Ci kcal i nic więcej, a zaczniesz odżywiać się świadomie, problem sam zniknie! Przestaniesz mieć napady wilczego głodu, przestaniesz pogryzać – bo organizm będzie czuł się pełen – pełen witamin i składników odżywczych!
Nie wierzysz?
Spróbuj. Zrezygnuj ze wszystkich słodyczy, przetworzonego jedzenia (tak, wafle ryżowe i chleb wieloziarnisty to też przetworzony szit) na rzecz prostego jedzenia. Po kilkunastu dniach zobaczysz, jak cudownie jest przypominać sobie o jedzeniu tylko wtedy, gdy faktycznie czujesz fizyczny głód!

Zbyt mało składników mineralnych i witamin w diecie zawsze będzie skutkowało obżarstwem – organizm ma nadzieję, że dostarczysz mu wartościowych składników, jedząc. I wtedy najgorzej jest, gdy objadasz się śmieciem – przetworzonym, bezwartościowym pieczywem, płatkami muesli z syropem glukozowo-fruktozowym itp. Wtedy organizm krzyczy jedz! jedz! Nawet gdy Ty jesz za troje, a waga rośnie.

Tyjesz, choć jesteś niedożywiona, niesamowite prawda?
Dlatego, samo pojawianie się w Twojej głowie obsesyjnych myśli na temat jedzenia, zupełnie nie związanych z prawdziwym, fizycznym głodem, jest oznaką na niedożywienia!

ŚCISKAM I CAŁUJĘ!

ixon, xoxo

Wszystkie eksperymenty opisane na blogu zostały przetestowane na zwierzętach; Hashipoczwary biorące w nim udział znacznie ucierpiały. Autorka nie bierze odpowiedzialności za efekty uboczne stosowania zaleceń, w szczególności na stan Waszych Haszipoczwarek.


JUŻ ZA TYDZIEŃ! CZYSTE JEDZENIE – SPIS PRODUKTÓW!

 

lista zdrowych produktow

 

19 SIERPIEŃ 2016

CZYSTE, PROSTE I BEZGLUTENOWE, LISTA PRODUKTÓW NA DIECIE BEZGLUTENOWEJ

 

 


INNE SOCZYSTE ARTYKUŁY

jakie przekąski na diecie_dieta przeciwzapalna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *