Zaburzenia odżywiania i zjadanie emocji – jak sobie poradzić z głodem wrażeń?

Ładna pani w telewizji mówi Ci, że zdrowa dieta powinna być bogata w warzywa, kasze, owoce i dobrej jakości nabiał. Na pewno ma rację.

Więc dlaczego do jasnej anielki ciągle pijesz tą gównianą kawę rozpuszczalną, zagryzając pseudofit batonem? Dlaczego dostajesz ciastoświra gdy koleżanka z biura obok przychodzi z urodzinowym ciastem (często te koleżanki mają urodziny, jakby częściej niż raz w roku!). Dlaczego skubiesz od męża czipsa (tylko jednego!) choć dobrze wiesz, że to syf spod lodówki? Dlaczego gdy jesteś zestresowana, kupujesz po kryjomu kitketa na stacji beznzynowej choć od lat sobie powtarzasz, że koniec z cukrem? No dlaczego?? 

Bo wszyscy żyjemy w czasach jedzenioszału, a zaburzenia odżywiania spijamy z mlekiem matki.

Ciągle nie potrafię zrozumieć fenomenu mody na jedzenie, w cieniu której ciągle stoi moda na niejedzenie.

Szczupła sylwetka = niejedzenie.

Cieszenie się życiem i celebrowanie chwil = jedzenie.

Spodnie w rozmiarze S = niejedzenie.

Okazanie miłości upieczeniem ciasta = jedzenie.

Litr lodów na depresję = jedzenie.

Czipsy do filmu = jedzenie.

Selfie z płaskim brzuchem = niejedzenie.

Samotny wieczór spędzony na czytaniu fejsbuków = jedzenie.

No i sama już nie wiesz, po co jesz. Ja jadłam na samotność. Jadłam na nudę. Jadłam by spędzić miło czas i jadłam by osłodzić sobie życie. Czasami też nie jadłam, by móc wejść w spodnie. Jadłam by cioci zrobić przyjemność i jadłam by schudnąć (zdrowe, drogie jak pieron eko szmiry).

A Ty wiesz, po co jesz? Jeśli jesz tylko wtedy, gdy czujesz głód, tylko tyle, by go zaspokoić i tylko to, co uznajesz za zdrowe i odżywcze, to gratulacje – zaburzenia odżywiania to nie Twój problem. Możesz zamknąć tę stronę i poczytać o sporcie w hashimoto. <KLIK>

Jeśli jednak masz wrażenie, że jedzenie przestało być dla Ciebie jedynie sposobem na zaspokojenie głodu i odżywienie ciała, to być może cierpisz na zaburzenia odżywiania. Jak blisko 1/3 (!) kobiet w naszym pięknym kraju.hamburger-1015589_1920

Jeśli jedzenie jest Twoim sposobem na samotność, na stresy w szkole, na spędzenie czasu z nudnym mężem – przypomnij sobie PRAWDZIWĄ definicję jedzenia:

JEDZENIE TO SPOSÓB NA ZASPOKOJENIE GŁODU, ODŻYWIENIE CIAŁA, DODANIE SOBIE ENERGII. Nic więcej i nic mniej. Jedzenie emocjonalne, objadanie się, jedzenie niezdrowych rzeczy mimo świadomości, że jest szkodliwe – to wszystko są już zaburzenia odżywiania.

Za każdym razem, gdy po coś sięgasz zastanów się – czy jestem głodna i czy to, co mam zamiar zjeść, doda mi prawdziwej energii? Nie jesteś koszem na śmieci i nie musisz jeść wszystkiego, co zostaje po innych, co zajmie Ci na chwilę ręce i co producent wyprodukował z oleju palmowego i syropu glukozowo-fruktozowego. Twoje ciało jest wszystkim, co masz. Naprawdę, nie masz niczego więcej – dom może stać się własnością komornika, mąż może zmienić żonę, a Twoje ciało pozostanie z Tobą zawsze, do końca Twojego życia. Zaburzenia odżywiania – objadanie się czy emocjonalne jedzenie, to nie tylko pogłębianie depresji i wyrzuty sumienia – zaburzenia odżywiania to cukrzyca, to nadwaga, zespół jelita drażliwego i wiele innych, o których wolałabyś tylko czytać na forum. Jest wiosna i możesz zrobić w swoim życiu prawdziwe porządki – otrząsnąć głowę z nieświeżych myśli, wyrzucić do kubła stare rytuały i zacząć wszystko od nowa. 

Wiosną nie żrę. Wiosną jem skromnie. Wiosną jem to, co nie ma na opakowaniu wypisanych składników. Wiosną chudnę z grubych myśli i podstępnie zabijam cichych zabójców. By kiełkujące zmiany mogły wzrastać przez cały najbliższy rok!

A Ty, czujesz wiosenną energię 🙂 ?

CZYM JEST TO EMOCJONALNE JEDZENIE, zaburzenia odżywiania i COMFORT FOOD?

ixon, xoxo


Wszystkie eksperymenty opisane na blogu zostały przetestowane na zwierzętach; Hashipoczwary biorące w nim udział znacznie ucierpiały. Autorka nie bierze odpowiedzialności za efekty uboczne stosowania zaleceń, w szczególności na stan Waszych Haszipoczwarek.

 

sport trening ćwiczenia hashimoto niedoczynność

sport trening ćwiczenia hashimoto niedoczynność

emocjonalne jedzenie test

emocjonalne jedzenie test

dieta bezglutenowa gluten hashimoto

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *