DIETA PRZECIWZAPALNA, CZYLI JAK WALCZYĆ O DOBRY HUMOR

W poprzednim artykule wspominałam o związku, jaki odkryłam pomiędzy dietą glutenową a depresją. Pokrótce wspominając – gluten powoduje stany zapalne w organizmie, co z kolei prowadzi do degeneracji mózgu, co w początkowej fazie wywołuje depresję, a w późniejszym czasie znacznie lepsze atrakcje, z cukrzycą i innymi chorobami autoimmunologicznymi włącznie.
A że dziś piątek, weekendu początek, więc zanim wchłoniesz kolejną bagietkę z masełkiem czosnkowym to wywiedz się troszkę o tym,

czym jest dieta przeciwzapalna i jak pomoże Ci trwale zmienić swoje życie na cieplejsze, słoneczniejsze, pogodniejsze i bardziej energiczne.

Tak, że nie będziesz już potrzebowała więcej pączków na pocieszenie. Ani papierosków, ani impulsywnych zakupów na polepszenie humoru. Dieta przeciwzapalna zrobi Ci taki ład pod kopułą, że będziesz miala pokoj w sercu. Bez żadnych czasoumilaczy.

Żeby wiedzieć czym jest dieta przeciwzapalna, trzeba też wiedzieć co wznieca stany zapalne w organizmie i jakie to może mieć dla Ciebie skutki. Dieta zapalna to sposób odżywiania, w którym dominują przetworzone parówczasy, cukier, jedzenie pełne konserwantów i z datą do dwatysiące-milon-pińcetnego roku. Uwierz mi, są takie.


dieta przeciwzapalna
DIETA proZAPALNA – czyli co powoduje, że Twój mózg ulega uszkodzeniu, a Ty masz depresję i ciągle brakuje Ci energii?

/tego nie jedz/ 

  • gluten. Produkty glutenowe to głównie obwitujące w węglowodany przetworzone bułki, chlebki (tak, te “brązowe“ również – są najczęściej barwione karmelem lol). Takie frykasiki podnoszą Ci gwałtownie poziom cukru we krwi, trzustka szaleje, stan zapalny miota Tobą jak szatan, mimo, że wydaje Ci się że tylko miło spędzasz czas z koleżanką na kawce i ciastku. Nieprawda. Twój organizm walczy i zawsze dostaje w pysk od wrogra numer jeden – stanu zapalnego.
  • przetworzone produkty. Nic w nich dobrego, żadnej witaminy, żadnego pierwiastka, żadnego słońca. Dużo chemii, dużo sztucznych nawozów, dużo plastiku. To wszystko jest “z czegoś“ – nawet taki bezbronny jogurcik z owocami, a w środku skrobia modyfikowana (modyfikowana, czyli przetworzona, nierzadko potraktowana round-upem, bo skoro coś jest GMO, to może być podlewane toksycznym pestycydem zamiast wodą. serio.), owoce (te nagorsze, które nie poszły na półki ze świeżymi), jakieś bezwartościowe, odtłuszczone mleko.
  • cukier. Cukier bezpośrednio wznieca stan zapalny, jest więc produktem pro-zapalnym, cukier w diecie bezpośrednio otłuszcza nam narządy wewnętrzne, pochłania ogromne ilości minerałów w trakcie trawienia- ha wiedziałaś o tym? Cukier to top prozapalne gówno (mówimy o tym przetworzonym, a więc i jego braciach – syropie glukozowo-fruktozowym, fruktozie z saszetki itp).

To tak w skrócie, trzy najważniejsze czynniki w diecie, które bezpośrednio sieją mrok w Twoim sercu.


depresja dieta
DIETA PRZECIWZAPALNA – KILKA TRIKÓW, O KTÓRYCH MUSISZ PAMIĘTAĆ:

  • warzywa i owoce są przeciwzapalne. Mają dużo witamin i pierwiastków, a także tego marketingowego króla parkietu – błonnika. Z błonnikiem to bywa różnie, ale generalnie ten w warzywach jest spoko, bo faktycznie pęcznieje i potęguje uczucie sytości. Pomaga się wysrywać, gdy łączy się go z dużą podażą wody, a w warzywach i owocach wody jest sporo, więc działa.
  • produkty o niskim IG glikemicznym generalnie przeciwzapalne, ale pamiętaj o micie ilości! Indeks glikemiczny to w dużym uproszczeniu wysokość poziomu, do jakiego wzrasta Twój poziom cukru we krwi po zjedzeniu konkretnego produktu, w odniesieniu do czystej glukozy (która podnosi go najbardziej). Haczyk tkwi w ilości – IG jest obliczany dla 50 g czystej glukozy w produkcie, stąd liczne przekłamania – np. arbuz ma wyższy IG niż czekolada (która jest tłusta, stąd niższy IG)! Dlatego nie warto ufać indeksowi IG, ale warto mieć świadomość, czym jest.
  • unikanie używek – alkoholu, cukru, papierosów pomaga pozbyć się toksyn i zmniejsza stany zapalne.
  • spanko! Dobry, regularny, higieniczny sen doskonale reguluje gospodarkę cukrową w organizmie, a co za tym idzie łagodzi stany zapalne. Wieczory spędzone przed migoczącym laptopem, w dodatku z kieliszkiem wina w ręku, to pętla, którą zaciszkasz sobie na szyi z uśmiechem na ustach.

Wkrótce – Indeks Glikemiczny – czym jest, dlaczego jest ważny i na czym można popłynąć wybierając dietę o niskim IG; oraz dieta przeciwzapalna i jej związek z wysokim OB.


Zdrówka, niskich przeciwcial i OB w normie, dziewczynki!

ixon, xoxo


Wszystkie eksperymenty opisane na blogu zostały przetestowane na zwierzętach; Hashipoczwary biorące w nim udział znacznie ucierpiały. Autorka nie bierze odpowiedzialności za efekty uboczne stosowania zaleceń, w szczególności na stan Waszych Haszipoczwarek.


twitter haszimoto hashimoto pinterest hashimoto haszimoto facebook haszimoto

INNE SOCZYSTE ARTYKUŁY

comfort food hashimoto BED

dieta bezglutenowa hashimoto sekrety

samoakceptacja

samoakceptacja

 

hashimoto-syrop glukozowo fruktozowyfit produkty

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *